الاثنين، ٤ يناير ٢٠١٠

مواطن مش ضد الغلاء

فعلا انا مش ضد الغلاء .. لأنى اكتشفت فعلا ان الشعب المصرى لما تعامله برقه وحنيه وتقوله ديمقراطيه يتطنطط عليك .. اما تمسكه من قفاه وتقول ليه هو ده ومفيش غير ده هيقول ليك سمعا وطاعة
الكلام ده انا مش بدعيه ولا بختلقه لكن فعلا ... انا شوفت ان الشعب المصرى كل ما شاف الحاجه قليله كل ما بدأ يحافظ أكتر عليها ... شعب طيب لكن متمرد .. شعب بيقول احنا مظلومين لكن ف اغلب الاحيان هو ظالم .. شعب مش عارف هو عاوز ايه .. عاوز المجد والرقى بين الامم ولا عاوز يفضل زى ماهو .. شعب متحير دايما بين ده وده ... ورغم انه ظالم الا انه دايما بردو واخد على قفاه ... انا واحد من الشعب ده وحاسس بيه .. مختلفين فى كل حاجه ,, افتكر ليا مره اتجمعنا فيها بخلاف ماتشات الكوره .. معتقدش هتلاقى .. شعب بيكره النظام (مش حسنى مبارك) لكن التنظيم قصدى
الغلاء وان كان فى ظاهره ظاهره مخيفه الا انى مستريح الا حد ما لان كل واحد هيحافظ على السلعه اللى ف ايده .... دول الاغنيا ،،،، طيب يابيدو باشا والفقرا ..؟؟ دول بقى يدعوا وامرهم لله ...... وانا بدعى .. ادعى معايا يارب نجحنا بقى السنه دى ........ دى آخر سنه
دى ممكن تكون تهييسة قبل الامتحان ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, استحملوها
المصرى

ليست هناك تعليقات: