الثلاثاء، ٢ سبتمبر ٢٠٠٨

تاج جاى بالدراع



ملحوظه : كعادتى أخدت التاج ده عافيه يعنى عملت اهداء لنفسى من مدونة أختى maiosha ، فهلوى أنا بقى..........









السؤال الأول :1_بدأت التدوين من إمتى؟ودخلت العالم ده إزاى؟


بصراحه أنا بدأت التدوين من حوالى سنه ، وانا فعلا مقل فى تدويناتى ؛ لكن ده مش تقصير فى حق كل أصدقائى المدونين على قد ما هو انشغال بظروف العمل . أما الشق الثانى من السؤال اللى هو دخلت عالم التدوين ده ازاى ؟ فأقدر أقول انى دخلته كده عافيه غلاسه .. مش عارف .. لأنى اول مره دخلت سيبر لاقيت واحد صاحبى ينتمى الى تيار الإخوان ،وكان بيقولى دايما فى مدونه اسمها واحد من الناس عجبانى جدا فأنا بصراحه لاقيتها فكره أعمل حاجه وكمان ببلاش وعلى رأى المثل أبوبلاش كتر منه . وبناءا على ما تقدم رحت عامل مدونه لكنها فشلت اوكان اسمها (بص هقولك حاجه ) .. لكن انا شغال فيها دلوقتى شغل الكليه... يعنى التكليفات اللى بتطلب منى بس أما المدونه دى فكانت بمثابة فاتحة آفاق للتعبير ومعرفة الآخر.







السؤال الثانى:2- إيه كان إنطباعك فى البداية؟




فى البدايه ما أخبيش كنت قلقان .. ياترى أنا أفكارى غلط؟ ولا اسلوبى مش حلو ؟ ولا ايه؟ وفضلت دماغى تروح وتيجى لحد ما (هيست) ؛ لكن ربنا أخيرا فرجها وجالى أول تعليق فى حياتى مكتوب وكان من (لولا) اللى أعتقد انها بتدرس فى نفس مجالى ولها الفضل فى استمرارى فى التدوين.







السؤال الثالث:3- مين أول واحد بتهتم بتعليقاته على بوستك الجديد؟


بصراحه كله وخصوصا المهتمين بالفكر السياسى






السؤال الرابع:4-إيه أهم حاجة إتعلمتها فى عالم التدوين؟


إحترام رأى الآخر .. وكمان معرفة أصدقاء جدد






السؤال الخامس :6-حاسس إن التدوين له تأثير عليك ؟




أكيد بلا شك على الأقل بحاول أعدل من اسلوبى فى الكتابه لعل وعسى ربنا يهل وأنجح فى مجال الصحافه

السؤال السادس:7- تهدى التاج لمين ؟





لناس كتير لكن اللى جاوبه مش يجاوبه تانى ومتسمعوش كلامى قال أبو بلاش كتر منه لا يحبايبى دى حاجة يتامى




عالم جيجى الصغير





انا و أصحابى





احنا الناس التانيين



أحاسيس



دينا حامد



كيكى



Desert cat



بالنسبه بقى لتاج حسن حنفى متقلقش يابوب عليك الدور وخلى بالك من الإجابات الجامده اللى هكتبها





أما اللى مخدش تاج انشاء الله أعمل حسابى ليهخ المره التانيه





بقلم



المصـــــــــــــــــــــــــرى




هناك ٢٥ تعليقًا:

حسن حنفى يقول...

اجابات جميله ربنا يوفقك

مستني اجابات تاجي

ان شاء الله

Amgad يقول...

هههههههههههههههههه
تصدق انا كمان
-مجاوب علي نفس التاج
-ومن عند ميوشة
- وبادئ من سنة
-وكان عندي مدونة مهاش هي الاصلية دلوقتي
شوف كام وجه تشابه بينا

almasry يقول...

حسن حنفى


انشاء الله بس تاجك كتير صعب


تحيـــــــاتى
المصــــــــــرى

almasry يقول...

amgad

almasry يقول...

amgad

معلش كتبت أمجد بس لان النت عندى بعيد عن العين طلقه ما بيصدق ياخد الأمر بينفذ على طول


المهم كنت عاوز اقولك ان تاجك بجد صعب علشان كده جاوبته لوحده وهببلشه قريب انشاء الله


تحيــاتى
المصـــــــــرى

كيكى عوووووو يقول...

عوووووووووووووووووووووو انا جيت اتخديت
...........................
وحياة سيدى الدكرورى ماهسيب الافلام الرعب دى ابدااااااااا
لغيط ما اقنعك
واخليك تشتغل معايا فى بيت الرعب
!
!
اممممممممممممممممممممممممممممممم
دة انا لسة ردة على التاج دة
يا سبحااااااان الله
يااااااااااااارب
انت عارف بقى
هههههههههههههههههههههههه
كل سنة وانت دايما بخير
وبصحة
وياااااااااارب
بجد والله
اشوفك احسن صحفى فى الدنيا
ومصر احولها تتغير
لمة تولع ةكلها زى مجلس الشورى
وان لله وان الية راجعوووووون


كل سنة وانت بخير
عووووووووووووووووووووووو

almasry يقول...

كيكى


عووووووووووووووووووووووو

almasry يقول...

كيكى

كل سنه وحضرتك طيبه ........ وانشاء الله عمرى ما هيكون آخرتى افلام الرعب انا ياماما كوميدى ممكن دراما ممكن ونص انما رعب؟

كلام على بلاطة يقول...

كل عام وانت بخير
تحياتى

منى يقول...

ازيك يا مصرى
كل سنه وانت طيب
حلو التاج
ومرسىى على الاهداء
ان شاء الله هجاوب قريب فى مناسبه تدوينيه
تحياتى

كـــيــــــــارا يقول...

اجابات جميله جدا جدا

احيييك عليها

تحياتي

almasry يقول...

كلام على بلاطه


كل سنه وانت طيب

almasry يقول...

منى


أوك أستاذتى العزيزه

جوجو يقول...

السلام عليكم

اجابات ممتازمة

مدونة روعة

كل سنة وانت طيب

مدحت محمد يقول...

كلسنة وانت طيب ياباشا

والاجابات صريحة وجميلة

GiGi world يقول...

تحياتي بجد وشكرا على التاج
بس انا مش هعرف اتكلم عن نفسي وهى دي مشكله التيجان بس اكيد هحاول مره افهم نفسي وارد على التاج
كل سنه وانت طيب

dina يقول...

هههههههههه
حلوة تاج بالدراع دى
بس و الله الحمد لله اننا شفنا التاج لان الاجابات مميزة فعلا
تحياتى

كلام على بلاطة يقول...

كل عام وانت بخير

فزلوكة يقول...

أولا : كل سنة وحضرتك طيب وبخير

وان شاء الله تستمر تدون كدا على طول
بالتوفيق

almasry يقول...

جوجو


شكرا آند ثانك يو

almasry يقول...

مدحت محمد



شرفتنى يامعلم

almasry يقول...

gigi


مره افهميها وانا واثق انك بتفهمى بس بتعملى مش عاوزه تفهمى علشان تفلتى من التاج لكن على مين ؟؟؟ على حمو ؟

almasry يقول...

dina


المره اللى جايه هيكون التاج غصب واقتدار يعنى غصب عنى

almasry يقول...

كلام على بلاطه


كل سنه وحضرتك طيب

almasry يقول...

فزلوكه

وسيادتك طيبه


واتمنى انول رضا حضراتكم